Classic Car Race

2015\01\07

Alpesi pálya - Stage 1

Nem régiben a régi svn repositoryban kerestem pár modellt, és akkor találtam meg egy régi alpesi pálya nyomvonalát, ami akkori készültségben kb így nézett ki: 

regi_alp.jpg

 

 Ez csak maga a nyomvonal. Ha jól emlékszem ekkor még a ral engine 2.4-es verziója volt az aktuális, de majd Áron úgy is kijavít, ha nem így volt. Kb 4100 triss a modell, ez lett volna egy pálya. Most már úgy látom, hogy igen rövid.

More:

map alp ccr ral2 classic car race ral 2.6 ral engine 2.6 normal map specular map ambient occulsion

2015\01\04

Új fejlesztések

Az alpesi pálya igen jól halad, nézzétek meg a képeket alul. Hamarosan újabb szakaszok is exportálva lesznek.

 Közben az Engine fejlesztésével se tétlenkedek. A 2.6-os Engine-ben is van már Skybox, igaz ez nem nagy újítás. Azonban egy sokkal nagyszerűbb feature is elkészült: a checkpoint-okból generált térkép. Így búcsút mondunk a régi verzióban használt iránytűnek, hiszen több sebből is vérzett. Egyik baja az volt, hogy a képarány miatt eltorzult, a másik pedig az, hogy esetenként hasznavehetetlen volt. Például akkor, ha eltévedtünk, mert hiába mutatja, merre van a következő checkpoint, nem tudjuk, hogy hol van zsákutca.

Technikai újítás az ASE loader. A 3DS formátum korlátozásai rengeteg szenvedést okoztak, de a 3DS rémuralmának vége. Az ASE jóval rugalmasabb, modern formátum, amiben nincsenek korlátozva például a file neve hossza, a tárolható vertexek és háromszögek száma. Továbbá tárolja a normál vektorokat is, és nem kell újra generálni őket. Továbbá a generált normál vektorok nem minden esetben jók, mert a modell szerkesztése közben kézzel finomhangolhatók, és ezek elvesznek a 3DS-ből.

 

map engine ase checkpoint alp ral2 we5

2014\12\29

WorldEditor 5.1 - Update

Kicsit ugyan elhanyagoltuk a blog írását, de nem vesztünk el. :)

A teljes WorldEditor át lett írva ScriptKernel-ről Welltype-ra. A Welltype a ScriptKernel utódja, amely jóval biztonságosabb, és több lehetőség rejlik benne. Részletek: http://baratharon.web.elte.hu/welltype

Az új WorldEditor sokkal kényelmesebb, mint az elődje. Sikerült is összerakni vele egy pályát, ami elég fun-ra sikerült. Egy régi pályát vettem elő, lepakoltam pár checkpoint-ot, és mehet a verseny.

Pár kép az új WorldEditor-ról:

we5 welltype

2012\01\09

És íme az egyik pálya, Alpesi :) UPDATE

Előfordulhatnak még ismétlődő textúrák, ez azért van mert csak egy-egy textúra variánst festettem, persze a véglegesbe lesznek még több is ami megtöri majd az ismétlődést.

Majd teszek fel pár képet a world editorrol is. Bár aki látta már az unreal 1 editorját, sok hasonlóságot fog tapasztalni (kvázi arról mintáztuk, de nem loptuk :D ).

A képeket mint hivatkozás illesztem be, mert nem akarok szívni az átméretezéssel. :)

Végül reggeltem egy indafotós accot is, így onnan egyszerűbb linkelni a galériákat.

Hát íme: 

 

képek wip alp

2012\01\07

Blog

Sziasztok!

Hétvégén teszek fel pár ingame képet, plusz amit még nem exportálunk az Engine alá. Azért egy pár előzetes kép, íme:

Lezuziusz

 

 

 

wip alp

2012\01\05

Készül a játék

Egyelőre a játék alapjául szolgáló RAL2 Engine-t fejlesztem (v2.6) a hozzá tartozó saját programozási nyelvvel. A fizikáról a Bullet fog gondoskodni, a hangokért pedig az OpenAL könyvtár. Az Engine Linux-on OpenGL-t használ a megjelenítéshez, Windows-on pedig OpenGL-t vagy DirectX9-et (a felhasználó dönt). A shader-kompatibilitás miatt a CG shader került kiválasztásra.

Majd screenshotokat is felrakok, de most inkább csak leírom, hogy mi az, ami hiányzik még a demo elkezdéséhez: autót reprezentáló objektum, egy-két finomság a programozási nyelvben. Grafikai oldalról majd Lezuziusz fog felvilágosítást adni.

windows linux játék engine bullet opengl cg shader openal skc directx9 dx9 ral2 scriptkernel

süti beállítások módosítása